Tänkte bidra med lite förslag
De fester jag brukar tycka är bäst är dem som ligger en bit från stan.
Ibland jobbigt å ta sig dit, men helt klart värt det nästan alla gånger
Och inte helt oväntat så har dessa så gott som alltid legat efter pendel-linjen / kommuner med enb. buss
För att nämna några exempel: Nynäshamn, Värmdö, Mästa, Rönninge/Tumba, Kungsängen.
* Lägg festerna längst med pendel-linjen. För att:
- pendeln slutar gå tidigare än tunnelbanan och när krogarna stänger är det nattbuss som gäller, förhoppningsvis inte lika många krogmänniskor/ "dräggs" som orkar anstränga sig för att komma då + taxi kostar oxå en slant.
- oftast längre bort från stan = större ansträngning med att bl.a. matcha tågtider samt pendeln går vad jag vet bara 2 gånger i timmen (kvällstrafik) i jämförelse med tuben som går var och varannan minut.
- dem som vill komma ser till att ta sig dit oavsett om det är längre bort från stan, m.a.o.
"rätt folk"
* Lägg festerna i kommuner dit det bara går buss.
Samma princip som med pendeln, kan va jobbigt å ta sig dit, men dem som verkligen vill kommer ändå.
* Djungeltrumman
Att lägga ut info öppet på bb lr andra ställen är nog inte det allra smartaste man kan göra, så djungeltrumman har helt klart sina fördelar om man vill ha en fest med bra stämning och mestadels "rätt" folk. visst, det smiter väl alltid förbi några jobbiga typer, men man kanske kan reducera antalet genom att hålla lite på infon. Och frågan är,
varför vill man ha en fest, för att tjäna pengar eller för att man gillar musiken och att arrangera fester? = så hur stor roll spelar antalet besökare då
egentligen?
och att skicka sms/mail är varken svårt lr dyrt egentligen, däremot tror jag folk är rätt så bekväma av sig nuförtiden och tycker det är lättare att få allt "serverat" åt sig. De yngre är inget problem för mig så länge de vet hur man uppför sig och kommer dit för att dansa och ha kul.
(Och att den här diskussionen ens uppkommit, både här & på badboll tyder ju bara på att nåt är väldigt fel nånstans och att folk nu börjat inse & tröttna på allt strul som varit den senaste tiden).